Cărțile de dezvoltare personală sunt cea mai simplă cale către o viață mai bună. Nu te gândi că tot ce vei găsi acolo sunt mantre zilnice, care îți vor face ziua mai bună . Acesst tip de lectură îți dă mult mai multe detalii despre cum ar trebui să iți organizezi viața, pentru a ajunge acolo unde îți dorești. Descoperă 8 sfaturi din cărțile de dezvoltare personală care te vor convinge să incluzi pe lista de lectură și astfel de volume.

1. Fericirea nu vine din succes, ci îl cauzează

Richard Wisemna te va învăța, în cartea să, “59 de secunde. Schimbă-ți viața în mai puțin de un minut”, cum să fii fericit.

“Cumpără experiențe, nu bunuri. Vrei să cumperi fericire? Atunci cheltuiește-ți banii câștigați cu greu pe experiențe. Mănâncă o masa delicioasă, mergi la un concert, la cinema sau la teatru. Mergi în vacanță. Mergi și învață să dansezi. Mergi la paintball. Mergi la bungee jumping.

Implică-te în orice îți oferă șansa să faci lucruri cu alții, iar apoi spune-le și celorlalți despre experiențele tale. Când vine vorba despre fericire, experiențele sunt cele care reprezintă cu adevărat valoarea banilor.”

2. Fii mai conștient de cine iți dorești să devii

În cartea “Obiceiuri pentru performanța”, Brendon Burchard îți oferă câteva sfaturi menite să îți schimbe viața.
“Caută claritate. Generează energie. Ridică necesități. Crește productivitatea. Dezvoltă influența. Demonstrează curaj. Acestea sunt cele șase obiceiuri pe care trebuie să le adopți, dacă vrei să faci performanță în orice situație.”

3. Învață să iți controlezi gândurile

Nu ai cum să reușești, dacă ești mereu îngrijorat și te gândești la toate scenariile negative, înainte să începi ceva. Fearne Cotton te învață în cartea ei, “Quiet”, să iți controlezi gândurile și să rămâi concentrat pe lucrurile care te pot duce mai aproape de viața pe care o dorești. Partea cea mai bună este că volumul are multe idei practice și sfaturi de la experți care te vor ajuta să recapeți controlul asupra gândurilor tale.

“Daca mă opresc și identific tiparul gândurilor mele, pot să aleg dacă le las să mă condusă sau nu.”

4. Identifică-ți punctele tari și folosește-le

“Cei mai fericiți, sănătoși și productivi oameni nu sunt cei care au o anumită tendință, ci mai degrabă sunt cei care au învățat să controleze aceasta tendință, să contra-atace slăbiciunile lor și să contruiască viețile pe care le vor”, spune Gretchen Rubin în cartea sa, “The Four Tendencies”. Astfel, cel mai important lucru pe care îl poți face este să iți înțelegi motivațiile, punctele tari și slăbiciunile. Apoi vei descoperi cele mai bune căi să rămâi motivat și să ai succes, fară să fii încetinit de slăbiciunile tale.

5. Învață să răspunzi calm la problemele tale

Meditație nu înseamnă să stai în tăcere câteva ore pe zi, ci mai degrabă înseamnă să îți iei câteva minute pe zi, mai ales atunci când te simți copleșit de emoții și trăiri, și să încerci să răspunzi cu mult calm la problemele pe care le ai. Asta vei învață în cartea lui Dan Harris, “Cu 10% mai fericit. Cum am îmblânzit vocea din capul meu, am redus stresul fară să-mi pierd măiestria și am găsit mijloace eficiente de a mă ajuta singur – Poveste adevărată”.
“Țoată viața noastră, a argumentat el, este condusă de o voce în capul nostru. Vocea este conectată la un flux continuu de gânduri – cele mai multe negative, repetitive și cu referire la noi. Țipă la noi din momentul în care deschidem ochii dimineața și până în momentul în care adormim seara, dacă ne lasă să dormim. Vorbește, vorbește, vorbește: vocea ne judecă constant și etichetează totul din perspectiva sa”, scrie Dan Harris.

6. Învață să spui nu!

Poate cea mai importantă lecție este aceasta: să înveți să spui nu fară să te simți vinovat. Sarah Knight te învață în cartea să, “F**k no!”, cum să refuzi anumite task-uri, dându-ți exemple concrete de mai multe situații posibile.
“O numesc metoda Nu Îmi Pare Rău. Are doi pasi: să decizi care sunt lucrurile de care nu îți pasă și să nu iți pese.”

7. “Ghid pentru o viață împlinită. Arta antică a bucuriei stoice”, de William B. Irvine

Uneori ai nevoie să ți se amintească că viața este scurtă și trebuie să înveți să trăiești în prezent și să apreciezi faptul că ești viu.

“Oamenii sunt nefericiți, spun stoicii, în mare pentru că nu stiu exact ce lucruri sunt cu adevărat importnate. Din cauza acestei confuzii, își petrec zilele urmărind lucruri care în loc să îi facă fericiți, îi fac anxioși și triști”. Astfel de idei vei găsi în cartea scrisă de Irvine, “Ghid pentru o viață împlinită. Arta antică a bucuriei stoice”.

8. Iubește viața pe care o ai în timp ce lucrezi pentru a obține viață pe care o dorești!

Pentru o zi frumoasă, ritualul tău de dimineață ar trebui să aibă șase componente, potrivit lui Hal Elrod, în cartea sa, “Dimineața miraculoasa”:

  • liniștea – practica meditația, roagă-te sau fă exerciții de respirație pentru a-ți calma mintea;
  • afirmațiile – incuraheaza-te folosind cuvinte puternice;
  • vizualizarea – imaginează-ți că trăiești cea mai buna viață;
  • exercițiile – fă mișcare imediat cum te trezești;
  • lectura – umple-ți creierul cu lucruri pozitive;
  • scrie – ține un jurnal și trece-ți gândurile acolo.

“Tine minte: în momentul în care îți asumi responsabilitatea pentru tot ce faci în viață este momentul în care capeți puterea să schimbi totul în viața ta.”

Cărțile de dezvoltare personală te vor ajuta să iți organizezi gândurile, să iți identifici punctele tari și să le folosești pentru a ajunge unde iți dorești, așa că nu ezita să le incluzi pe lista ta de lectură.