Gândirea pozitivă este una dintre cele mai importante filosofii ale timpurilor noastre. Cu ajutorul ei, medicii spun că oamenii își pot controla nivelul de stres și își pot îmbunătăți sănătatea și calitatea vieții. Această abordare nu înseamnă ignorarea lucrurilor neplăcute, ci presupune mai degrabă o atitudine optimistă și productivă în fața situațiilor negative. Numeroase studii explorează efectele gândirii pozitive și a optimismului asupra organismului, iar printre beneficiile descoperite până acum se numără: o viață mai lungă, un risc scăzut de depresie, un nivel scăzut de stres, rezistență mai mare la răceli, o sănătate cardiovasculară mai bună, un risc scăzut de deces apărut din cauze cardiovasculare, o rezistență crescută în fața situațiilor neplăcute.

Scurtă istorie a gândirii pozitive

Deși pare un concept modern, gândirea pozitivă a existat din cele mai vechi timpuri. Abraham Lincoln obișnuia să spună că “Cei mai mulți oameni sunt atât de fericiți pe cât își conving mintea că sunt”, iar asta demonstrează că intuise puterea unei abordări optimiste a vieții. Undeva intre anii 551 i. Hr și 479 i. Hr, Confucius vorbea și el despre asta: “Cu cât mai mult un om meditează asupra gândurilor pozitive, cu atât mai bună va fi lumea lui și lumea că întreg”.

Deși cunoști beneficiile gandirii pozitive, poate fi greu să-ți schimbi perspectiva asupra vieții. Începe, însă, cu aceste cărți care te vor învăța să îți organizezi mintea altfel și să vezi lucrurile diferit.

1. “Forța gândirii pozitive”, de Norman Vincent Peale

Aceasta este una dintre cele mai populare cărți despre gândirea pozitivă din lume. Norman Vincent Peale a ajutat milioane de oameni să înțeleagă faptul că împlinirea visurilor stă, de fapt, în abilitatea de a crede în acțiunile lor. Prin gândire pozitivă și tehnici practice, dr. Peale descrie cum îți poți schimba perspectiva asupra vieții, pentru a ajunge acolo unde îți dorești.

2. “Lasă grijile, începe să trăiești”, de Dale Carnegie

Nu-i așa că oamenii care nu își fac niciodată griji pentru nimic par iresponsabili? Acesta este, de fapt, motivul pentru care cei mai mulți oameni se stresează: le dă falsa impresie că dacă își fac griji, controlează ce li s-ar putea întâmpla. În acest volum, Dale Carnegie te învață diferența dintre a-ți face griji într-un mod responsabil și a exagera cu gândurile negative, oferind și câteva tips-uri concrete pentru a-ți organiza mintea:

  • Ia lucrurile așa cum vin;
  • Învață să rezolvi corect situațiile stresante;
  • Află despre consecințele negative ale grijilor exagerate;
  • Gândește pozitiv, analizează și găsește soluții simple la griji complexe;
  • Du toate bătăliile ținând cont de adevăr și de fapte, nu de probleme imaginare;
  • Cuvintele îți pot schimba viața în bine;
  • Eliberează-ți mintea de arogantă și fă loc pentru relații pozitive;
  • Bucură-te de ce te face unic, acceptă-te așa cum ești.

Iar acest citat din carte te va ajuta să înțelegi mai bine cât de inutile sunt grijile tale pentru lucruri ce nu s-au întâmplat încă: “Tine minte: astăzi este ziua de mâine pentru care ți-ai făcut griji ieri.” – Dale Carnegie.

3. “The Science of Positivity. Stop Negative Thought Patterns by Changing Your Brain Chemistry”, de Loretta Graziano Breuning

Dacă ești mai sceptic, atunci trebuie să începi cu o carte ce își propune să demonstreze științific beneficiile gândirii pozitive. Uneori este mult mai simplu să te gândești la cel mai negru scenariu pe care l-ar putea avea o situație – creierul nostru este obișnuit să caute probleme, pentru a le putea evita. Dar este simplu să depășești acest tipar natural de negativitate. Cartea te învață cum apar gândurile pesimiste și cum poți schimba modul în care funcționează creierul tău. Nu te gândi că va trebui să aplici tehnici complicate, pentru că autoarea îți va da exemple de acțiuni practice și simple care te vor ajuta să fii optimist. Ai nevoie de doar câteva minute zilnic, timp de șase săptămâni, pentru a învăța să vezi lumea diferit. Frustrarea face parte din viață și este inevitabilă, dar în loc să o lași să te copleșească și să te conducă, o poți controla.

4. “Gândește și vei fi bogat”, de Napoleon Hill

În 1937, Napoleon Hill publica această carte despre importanta gândirii pozitive și cum te poate ajuta să ajungi acolo unde îți dorești. Cu ajutorul eroului său, industrialistul Andrew Carnegie, jurnalistul Hill îi învață pe oameni cum să se îmbogățească, folosindu-se de mintea lor. Vorbind despre existența unui “spirit superior”, autorul susține că acest concept poate fi folosit pentru persuasiune și putere personală.

5. “Când totul se prăbușește în jurul tău”, de Pema Chodron

Atunci când ai nevoie de o nouă perspectivă asupra vieții, scriitoarea budistă Pema Chodron s-ar putea să fie exact ce ai nevoie. În acest volum, autoarea te învață să găsești liniște, atunci când trăiești în momentul prezent, indiferent că este bun sau rău, fară să încerci să îl schimbi și fară să suferi, ci încercând să îl depășești, îmbrățișând durerea și bucuria în egală măsură. Fiecare zi vine cu o lecție, așa că este important să fii mai degrabă atent la ce ai de învățat, decât la cum te face să te simți o situație.

6. “Regula 10X: Singura diferență dintre succes și eșec”, de Grant Cardone

Cartea lui Cardone te va învăța să iți reprogramezi mintea, când vine vorba despre viața profesională. Vei învăța să îți regăsești visurile, să nu te mai învârti în cerc și să iți schimbi creierul, astfel încât să scapi de mediocritatea în care cei mai mulți oameni se mulțumesc. Vei învață ce acțiuni să iei, pentru a atinge succesul în cariera și a trăi visul pe care l-ai avut dintotdeauna.

7. “Psiho-cibernetica”, de Maxwell Maltz

“Psiho-cibernetica” combină tehnici cognitiv-comportamentale cu cibernetica pentru a te ajuta să înțelegi legătura dintre minte și corp și cum o poți folosi, pentru a ajunge acolo unde îți dorești în viață. Marlz a lucrat cu mulți oameni, pentru a-i ajuta să își atingă scopurile, așa că îți va prezenta situații concrete și beneficiile pe care le ai din gândirea pozitivă și vizualizarea lucrurilor pe care ți le dorești. Tehnicile prezentate de Maxwell Maltz au fost urmate de mulți specialiști în dezvoltare personală, precum Tony Robbins, Zig Ziglar sau Brian Tracy.

8. “Puterea prezentului”, de Eckhart Tolle

Eckhart Tolle explică spiritualitatea într-un limbaj simplu și clar, astfel că vei învață să privești altfel lucrurile care ți se întâmplă zilnic. Aceasta lectură este despre importanța prezentului și puterea oamenilor care trăiesc în clipa de fata.

Trece aceste cărti despre gândirea pozitiva pe lista de lectura și pregătește-te să trăiești așa cum îți dorești.