Trecem printr-o perioadă în care este greu să nu te confrunți cu stări anxioase și teamă. Se întâmplă lucruri pe care nu le poți controla, iar dacă vrei să treci cu bine peste această stare, poți încerca să citești mai mulți. Am ales câteva titluri despre care psihologii spun că reduc panica și frica.

1. „Fii calm: tehnici dovedite pentru a opri anxietatea”, de Jill Weber

Psiholoaga Jill Weber analizează anxietatea, emoțiile și ramificațiile psihologice pe care aceasta le are asupra corpului, din punct de vedere științific. Autoarea îți va arăta cum să folosești aceste informații, pentru a identifica gândurile negative și a le alunga. Tehnicile sale se bazează pe studii și pe metode de relaxare dovedite științific. „Clienții care folosesc aceste metode îmi spun că deși au, în continuare, gânduri îngrijorătoare, acestea nu mai au putere asupra lor”, scrie Weber.

2. “Retrain Your Brain: Cognitive Behavioral Therapy in 7 Weeks”, de Seth Gillihan

În această perioadă de distanțare socială nu prea mai putem ajunge la psiholog, dar cartea scrisă de Seth Gillihan te va învăța să fii propriul tău terapeut. Ca alte cărți despre anxietate, Gillihan te învață să îți controlezi simptomele, folosind terapia cognitiv comportamentală. Vei învăța să nu mai fii doar un participant pasiv la ce se întâmplă, ci să ai un rol activ în viața ta. Va trebui să îți faci un plan pe șapte săptămâni, în care va trebui să îți setezi scopuri, să înlături gândurile negative și să îți înfrunți temerile. Cu fiecare pagină citită vei simți că ești la terapie, așa că vei depăși mai ușor această perioadă.

3. „Cu 10% mai fericit”, de Dan Harris

Dan Harris predă arta mini-meditației pentru sceptiți. Autorul recunoaște că și el era un sceptic. Prezentator de știri, a făcut un atac de panică în direct și a folosit meditația, pentru a recăpăta controlul vieții sale. Harris susține că meditația mindfulness îți poate opri vocea din minte, care te face să ai toate acele gânduri negativr.

4. „Demonul amiezii: o anatomie a depresiei”, de Andrew Solomon

Cartea scrisă de Solomon îți dezvăluie tot ce trebuie să știi despre depresie – experiența sa personală, experiența medicală, tratamentele existente, istoria depresiei, interpretarea culturală și luptele pe care Solomon le duce cu această problemă. Cartea nu este ușor de parcurs, dar te va ajuta să îți înțelegi mai bine gândurile și trăirile.

5. „Self-Help”, de Lorrie Moore

Uneori, singurul mod în care te poți confrunta cu anxietatea este să te afunzi în ea. Colecția de povești scurte este amuzantă, dar întunecată. Lorrie Moore dezvăluie viața unor femei moderne, care ajung să-și fie cei mai mari dușmani prin obstacolele pe care și le pun în carieră, în dragoste sau în viața de familie. Cartea te va face să apreciezi mai mult ce se întâmplă în viața ta și să treci mai ușor peste momentele grele.

6. „Drinking at the Movies”, de Julia Wertz

În această carte de memorii, autorul își pune multe întrebări existențiale, dar nu se lasă afectată de criza prin care trece. Vei râde mult, când o vei citi, dar vei fi și mai mulțumită de viața ta, când vei vedea prin câte trece Julia.